bli av med mörka ringar

Under årets mörkaste månader är det väldigt vanligt att man har mörka ringar. Jag är en av dom. Bokstavligt talat så ser man ut som ett rövhål. Så jag läste lite på en sida om saker man kan göra för att motverka det. Här kommer lite tips! :)

Sov och vila. Sömbristen visar sig snabbt i form av svullna och mörka ögon. Är livet lite extra rörigt med sena nätter, försök planera in för- eller eftermiddagsvila för att kroppen ska komma i kapp.

Det klassiska te-påsetricket kan fungera. Lägg två blötlagda och urvridna tepåsar över varje öga och passa på att vila under tiden. Även gurkskivor kan dämpa svullnader och ge nytt liv åt en dyster blick. Lägg en skiva rumstempererad gurka på varje öga och lyssna på favoritskivan i 15 minuter.

Tranbär, blåbär, svarta vinbär, lök och persilja är rik på en antioxidanttyp som sägs främja pigmentet. Frossa i färska eller drick juicer.

Även potatis är känt för att kunna ljusa upp huden och ge ny lyster. Lägg en skiva rå potatis på ögonlocket och låt verka i 15-20 minuter.

Kommentarer
Postat av: Daniella

SVAR: Tack så mycket, det är fint tack. Hur är det själv? :D

2012-01-12 @ 18:49:36
URL: http://daniellaevelina.blogg.se/
Postat av: BEXOLLILA.

Svara på min fråga '' Who is hottest? '' och var med och tävla om en länkning !

2012-01-12 @ 18:50:22
URL: http://bexollila.blogg.se/
Postat av: Florina

hihi ja viisst är den. jag har lagt till dig också nu sötis. Måste verkligen säga att jag diggar din header :D

2012-01-12 @ 21:05:45
URL: http://florinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0